Butterflies and Hurriccanes: Design ve jménu cirkulárních hodnot

Michaela Thomas

Michaela Thomas

Dopady degenerativního postoje k našemu světu začíná pociťovat každý. Tíživé situace se ujal přístup cirkulání.  Opravuje zničené, vrací do oběhu odepsané a snaží se zmírnit škody, které předchozí hodnotový systém napáchal. Reaguje na destrukci let minulých a snaží se zbrousit její ostré hrany
Pod maskou greenwashingu
Aplikace smysluplných cirkulárních zásad je jednou z cest, po které naše studio jde. Jak je poznat? Jsou jimi ty, které skutečně v dlouhodobém měřítku neškodí, ideálně situaci zlepšují. Bedlivě též sledujeme jejich opak – fenomén greenwashingu – tzv. ,,zelené” vymývání mozků někdy firmy rády vydávají právě za cirkulární ekonomiku či ekologii.
Marketing vs. Mattering
Místo marketingové strategie preferujeme matteringovou strategii – v té jsou lidskost, čest a důvěra nad profitem, klamavou reklamou a cílovými skupinami. Nestojíme o zkratkovitá řešení, která pouze zacpávají lidem pusu bez jediného kroku správným směrem.
Chceme nechat mluvit činy

A jaké z našich projektů spadají pod velký udržitelný deštník?

  • Rohlík.cz – rozvozová služba vytvořila privátní značku Bez kompromisu pyšnící se nekompromisní kvalitou, úzkým vztahem s farmáři a rozšiřující se nabídkou znovupoužitelných obalů.
  • Herůfek bean2bar chocolate – Herůfkovic čokoláda je kvalitní, ve zcela kompostovatelném balení a zároveň nabízí férové podmínky pro své dodavatele.
  • Navzdory – ostravský projekt zblázněný do upcyclace – oblečení, jídla i pseudo CSR programů.
  • Avery Dennison – výrobce cirkulárních etiket, jejichž inovativní přístup podporujeme.
Zisk je risk –  stojí za to?

Z oslavy konzumu a galaktických obratů se nám obrací oči v sloup. Nechápejte nás špatně, business a peníze nejsou zlo, ani dobro. Jsou nástrojem, který může ničit, ale i tvořit novou životadárnou změnu. Bohužel často upřímné a udržitelné snahy bývají ve stínu tabulek, čísel a předhánění se, kdo vydělal víc. Upřednostnění ega a soutěžení nad spoluprací nás dlouhodobě šťastnějšími neudělá. Chceme stále měřit úspěch penězi? Není záměr a přínos společnosti lepším měřítkem? Rozhlížíme se po nových planetách k žití, ale čeho tím dosáhneme, když se neumím chovat k planetě Zemi, která obyvatelná (zatím) je? Naším cílem je nastolit funkční cirkulární zásady s vyšším smyslem a zároveň si posvítit na všechny plané sliby, které se funkčně a smysluplně pouze tváří. Filtrujeme greenwashing, dáváme prostor ryzímu dobru.